Sunday, May 28, 2017

Sahabat, Sakit dan Iman....



Bismilllah, In the Name of Allah, the most Gracious and the most Benificient…


May Allah ease our journey to Jannah and provide us barakah in time, rizq, health and increase our knowledge. The more knowledge we equip ourselves with ilm (knowledge), the more closer we are to Allah, the more cautious steps we’d take in living life with taqwa.


Lawatan ke hospital melihat rakan baik dan rapat di bangku sekolah hingga kini, bergitu terkesan di hati. Beberapa hari membayangkan diri sendiri yang berada di atas katil putih itu dengan kaki yang bengkak dan disahkan buah pinggang rosak kedua-duanya. Hanya punya pilihan untuk memilih diantara dua kaedah dialysis. 


Pelbagai ucapan menyuntik semagat yang diberikan, namun yang teruji, tetap teruji.  Tubuh yang mula susut, perut yang sudah ditebuk untuk tujuan dialysis sementara, kaki yang membengkak, belum mampu berjalan se-normalnya.  Moga setiap kesakitan dianugerahkan keampunan, malahan moga setiap inci kesabaran Allah karuniakan dengan ganjaran yang besar dalam bulan mulia dan barakah ini.


Moga Allah karuniakan kekuatan buat sahabat solehah Sakinah. 


Lihatlah ujian-ujian besar keatas orang lain, supaya kita tahu kita masih belum hebat diuji dan sedar bertapa besar erti  kesabaran…


O Allah, have mercy on us, grant blessing upon us, as, there are no way for us to enter paradise without it..

No comments:

Post a Comment