Saturday, June 18, 2016

Sekarang baru tau BSB tak boleh tolong kita...... LOLZ

Bismillah.....

Salam Ramadhan ke 13 hari ni. Hope everyone enjoy fasting in this month of ibadah festival.
Tengah-tengah berpuasa ni, macam terkenang dulu ada simpan buku lirik lagu yang ditulis tangan. Dah lama hilang. Kenangan menggamit memori macam Klassik f.m ni, hasil daripada penangan VIRAL fb video miss universe 2016 baru-baru ni,  yang menampilkan retis lama yang aku nostalgically admired BSB. Minat sangat dengan Backstreet boys dan macam-macam lagi lagu omputeh zaman jahiliah dedulu. Fail ada gambar, almari ada gambar. Kalau boleh tampal dekat baju sekolah, dah tampal besar-besar. Punya lah minat. Hafal nama penyanyi, hafal nama lagu, hafal tarikh lahir tempat kelahiran kemaruk betul.

Zaman naieve!!!!

Benda yang dihati ni, memang mudah terzahir dengan perbuatan, samada sengaja mahupun tidak. 

Sekarang, alhamdulillah dah banyak tinggalkan benda lagha, pasal dah sibuk sangat dengan kehidupan dan desakan hidup untuk jadi matang. Like, seriously!! Dan dalam masa yang sama, stressful adult life ni, macam Allah nak suruh kita cari ketenangan dengan mencari Dia.
Bermulalah fasa perubahan kehidupan yang dewasa....




Kalau dulu berebut majalah Remaja, Eh, Galaxy dan komik, sekarang nak Solusi, Reader's Digest etc...
Kalau dulu nak Red.fm, Hitz.fm, etc, sekarang nak IKIM fm, Harmoni Johor fm, eh?

Bila dah lama-lama, pentarbiahan tanpa sedar ni membuahkan rasa cinta..... 
Rasa cinta yang merubah cara hidup sedikit sebanyak, merubah cara bertutur, dan merubah persepsi dalam hidup kepada yang lebih menenangkan dan bukan menghiburkan semata-mata.

p/s: Hati kita ni, seketul daging yang amat bernilai. Setiap keputusan dalam kehidupan yang kita ambil, pastikan daging ni bersih dan diwangikan dengan keikhlasan bermatlamatkan akhirat, InsyaAllah.


Honestly, hari ni macam ting tong.... tapi nak publish something jugak. Harap semua faham nilai BSB dalam kehidupan. Nothing more than just a temporary entertainment. Dan mereka dah tua.....

Kita juga akan tua.....
 K Bye~

Jazzak~







No comments:

Post a Comment